top of page
  • Erik Berglund



Emonkey er glade for å introdusere vår samarbeidspartner Drifti, som har gjort hverdagen enklere for små og mellomstore håndverksbedrifter gjennom sitt innovative og brukervennlige fagsystem.


Driftis reise mot forenkling


Drifti har hjulpet over 500 håndverksbedrifter med å effektivisere arbeidsdagen.


Deres plattform forenkler prosesser knyttet til:

  • Resursplanlegging

  • Innkjøp av materialer

  • Fakturering og oppfølging av fordringer

  • Overholde HMS og KS-krav

  • Digital aksept av tilbud


Utfordringen med regnskapsdata


Det er mange regnskapssystemer å velge mellom, og Drifti var ute etter en skalerbar modell som kunne tilby flere integrasjoner med disse systemene uten at det går på bekostning av interne ressurser.“Med Emonkey som vår integrasjonspartner kan vi nå effektivt integrere med en rekke regnskapssystemer, og samtidig frigjøre utviklingsressurser til videre innovasjon på vår egen plattform” - sier Christian B. Hammerud, Product Manager hos Drifti


Løsningen gjennom partnerskapet med Emonkey


Drifti inngikk partnerskap med Emonkey fra starten av 2024 og har allerede nådd bredt ut til brukerne av plattformen. I vår samtale med Drifti Christian B. Hammerud nevner han blant annet dette: 


  • Enkelhet i prosesser: Emonkey har forenklet prosessen med integrasjoner betydelig, noe som reflekteres i en smidigere hverdag for Drifti og deres kunder. Det har ikke så stor betydning hvilket regnskapssystem kundene har, og data kan enkelt overføres til regnskap, noe som reduserer feil og gjør regnskapsføring kjappere. 


  • Rask respons og støtte: Med Emonkey opplever Drifti enestående support og kjapp respons på alle forespørsler, styrker både tillit og samarbeidseffektivitet.


  • Fokus på kjernevirksomheten: Partnerskapet med Emonkey muliggjør for Drifti å fokusere på å forbedre og utvikle sin egen plattform, mens Emonkey håndterer integrasjonsbehovene.


Fremtiden


Vi på Emonkey ser frem til et fortsatt godt samarbeid med Drifti, og er entusiastiske over å støtte dem i deres vekst og videre utvikling.


Ønsker dere lære mer om eller teste Drifti så finner dere mer informasjon om løsningen her.


Les mer om integrasjoner mellom Drifti og forskjellige regnskapssystemer på denne siden.

0 visninger0 kommentarer

Oppdatert: 30. apr.


Denne teksten handler om hvordan integrasjoner kan spare tid og penger for mange klubber og foreninger som aktivt tar betalt med Vipps og Zettle by PayPal (tidligere iZettle).


Regnskapsintegrasjoner, en midtbanespiller for idrettslag.


Introduksjon


I en verden hvor tiden er dyrebar, ser stadig flere idrettsklubber og deres regnskapsførere mot automatisering for å effektivisere bokføringen. Ved hjelp av integrasjoner kan man automatisere denne prosessen, noe som sparer tid og penger samt reduserer menneskelige feil.


Generelt behov


Det mest grunnleggende ønsket er å kunne automatisere bokføring av salg, oppgjør og gebyrer. Å bruke tid på manuell bokføring av oppgjør fra populære løsninger som Vipps og Zettle kan være tidskrevende.


Normalt må man først gå inn og laste ned oppgjørsrapport. Dersom regnskapsføreren ikke selv har tilgang til å gjøre dette, må klubben selv sende dette over til dem. Disse finner man inne i Vipps-portalen dersom man bruker Vipps, og inne i my.Zettle for Zettle by PayPal.


Når dette er gjort, må man manuelt bokføre utbetalinger, gebyrer og transaksjoner i hovedbokskontoen. Dette tar ikke bare tid, men manuelt arbeid kan også øke risikoen for feil.


Vanlige behov for idrettsklubber og foreninger


Det er vanlig at klubber bruker forskjellige Vipps-numre når de selger produkter eller tjenester. Grunnen til dette er enkelt; forskjellige lag eller avdelinger i klubben har separat økonomi relatert til deres aktiviteter. Dette innebærer at man ofte ønsker å føre inntekter og kostnader på riktig avdeling eller lag i regnskapsløsningen. Dersom en klubb har dette behovet, må regnskapsføreren ta hensyn til dette når de fører poster på forskjellige kontoer.


Hva integrasjoner hjelper til med


Integrasjoner fra Vipps/Zettle til regnskapssystemer henter automatisk informasjon fra oppgjør. Sammen med bedriften eller regnskapsføreren setter vi hos Emonkey opp hvilke kontoer utbetalinger, gebyrer og transaksjoner skal føres på. Siden oppgjør hentes automatisk, trenger ikke regnskapsføreren å vente på tilgang; informasjon fra oppgjør kommer direkte inn i regnskapssystemet.


Sammenfattning


Automatisering av regnskapsprosesser frigjør verdifull tid for klubbens ansatte og frivillige, slik at de kan fokusere mer på sportslige og sosiale aktiviteter. Si farvel til manuelt arbeid med salg, oppgjør og gebyrer, og velkommen til en mer strømlinjeformet hverdag.


Automatisering i regnskapet er en kostnadseffektiv løsning som kan frigjøre tid for klubbens ansatte, frivillige og regnskapsførere. Tid og penger som kanskje heller kan brukes på sportslige aktiviteter.


Ta gjerne kontakt med oss på Emonkey for å lære mer om hvordan vi kan hjelpe din klubb med å oppnå økonomisk effektivitet gjennom våre automatiseringer.


Her finner du mer informasjon om de forskjellige integrasjonene, fra Vipps og Zettle til regnskapssystem.




28 visninger0 kommentarer
bottom of page